Picture of Gray Tamás

Gray Tamás

Tamás marketing-tanácsadó, problémamegoldó. Kreatív ötletekkel és érthető nyelven segít vállalkozásoknak.

Ebben a cikkben:

Mennyi a marketing tanácsadói óradíj és mit kapsz ezért?

Ebben a cikkben:

Sokakban felmerül, hogy jól jönne a külső segítség, de vajon mennyit kell a tanácsokért fizetni? A marketing tanácsadói óradíj függ a tanácsadás jellegétől és a közös munka hosszától is. Ebben a cikkben röviden megnézzük mit várhatsz egy tanácsadástól és mennyiért. 

Kezdjük rögtön a lényeggel: tapasztalatom szerint Magyarországon a marketing tanácsadói óradíj általában 10 000 és 30 000 Forint között mozog a KKV szférában. A nagyvállalati marketing óradíjak természetesen ennél jóval magasabbak.

Innentől viszont ahány marketing ügynökség, annyi féle konstrukció létezik az óradíj számítására. Szinte mindenütt lehetőséged lesz egyéni feltételek szerint árat kérni. (Ez nálam is így működik.) A legtöbb ügynökségnél és tanácsadónál az első tanácsadás árát el szokták engedni, ha utána konkrét projekt kivitelezésében állapodnak meg a felek.

Mire elegendő 1-2 óra és mit tartalmaz az óradíj?

De térjünk vissza az eredeti gondolathoz, hogy mire elegendő néhány óra. Példaként eszembe jut az egyik első tanácsadásom, melynek végén a cég tulajdonosával közösen arra jutottunk, hogy 2 marketinggel foglalkozó junior munkatársat kell felvennie az üzleti célok eléréséhez. Volt olyan eset is, ahol egyszerűen több százezer forintot spóroltunk meg a vállalkozásnak felesleges reklámok leállításával, és a hirdetési-fiók auditjával.   

A legjobb tehát, ha vállalkozóként az üzleti céljaiddal, és konkrét marketinget érintő kérdésekkel készülsz a találkozóra (korábban itt írtam róla, milyen esetben fordulj tanácsadóhoz). A jó tanácsadó felkészül előre a cégedből, átnézi a versenytársak marketingjét, természetesen megnézi a hirdetéseket, weboldaladat (ha van), megismerkedik az iparági környezeteddel.

Ebből aztán 1-2 óra alatt konstruktív szakmai beszélgetés indul. Kiderül, milyen irányban érdemes a vállalkozásod marketingjét elvinni, mekkora összeget kell várhatóan a céljaidra elkülöníteni, milyen csatornákat és eszközöket használj.

A tanácsadás azonban ennél specifikusabb is lehet. Előfordulhat, hogy konkrét termék és szolgáltatás kapcsán szeretnél tanácsot kérni, ebben az esetben is érdemes a részleteket előre megosztani a tanácsadóval, hogy minél hasznosabban teljen el az a néhány óra. Sőt, a tanácsadás közös ötletelés vagy csapatmunka is lehet a kollégáiddal, például az értékesítési vezetők bevonásával.

Helyzettől is függ, de pár óra alatt rendet lehet tenni a marketinggel kapcsolatos teendők között. Lerakható egy stratégia alapja, azonosíthatók az erősségek és gyengeségek, és sok egyedi kérdésedre is választ kapsz. A tanácsadás hasznát egyes esetekben nehéz Forintosítani. Máskor egyértelműen kiszámolható a értéke a magasabb bevételből, vagy épp a hirdetésen spórolt százezrekből.

Nálam a tanácsadói óradíj a fentebb említett verziókra vonatkozik, az ennél hosszabb együttműködések esetén projekt-alapon javaslom a közös munkát.  Ezek általában egyedi árazás alapján zajlanak, hogy mindkét félnek jobban megérje.

Hogyan dolgozz együtt a tanácsadóval?

A legtöbb alkalom személyesen, vagy online zajlik a Zoom, Skype, Google Meet, stb. használatával. Minél több, a cégeddel és a marketinggel kapcsolatos információt osztasz meg a találkozó előtt, annál jobban tud felkészülni a tanácsadó. Ugyanakkor javaslom a fókusz megtartását egy konkrét problémára vagy témakörre a tanácsadás során.  

Az alkalom végén egy úgynevezett memót/jegyzetet is küldök, ami a találkozó tanulságait, és a főbb teendőket foglalja magában.

Hosszabb távú együttműködés is elképzelhető óradíjas konstrukcióban. Például 6 hónapon keresztül heti 2 óra közös munka, ahol tanácsadóként a céges marketing-rendszer kiépítésében segítek.

Tisztában vagyok vele, hogy a tanácsadás bizalmi légkört feltételez. Fontos, hogy ezért olyan tanácsadót válassz, aki transzparensen dolgozik, ismeri az üzleti környezeted, érti a céljaid, és nem beszél mellé. Mindkét félnek az az érdeke, hogy az óradíj többszörösen is megtérüljön számodra.

Facebook
LinkedIn
Email

További bejegyzések:

Marketing

Müzli és piackutatás – hogyan gyűjts visszajelzéseket?

A marketing elengedhetetlen része a piackutatás, és mint mindennek, ennek is meg van a maga rendszere. A piackutatás egyik formája a vásárlói visszajelzések gyűjtése. Ebben a cikkben egy ezzel kapcsolatos, tanulságos történetet olvashattok. A megfelelő időben, a megfelelő helyen? Még

Elolvasom »
Marketing

Hogyan keress marketingest Facebook csoportban?

Ez a poszt azoknak segíthet, akik marketingest keresnek, és a lehető leggyorsabb utat választják, azaz írnak egy erre szolgáló Facebook csoportba. Valami ilyesmit: “Sziasztok! Online marketingest tud valaki ajánlani?” Erre aztán jön úgy 50-100 darab ajánlat, pont mint a Google

Elolvasom »
Marketing

3000 honlapot néztünk át, ezt tanultam belőle

A honlapok átnézését üzleti céllal végeztük Synergy360 céggel közösen. Alapvetően nem a kutatási szándék vezérelt minket, azonban volt pár nagyon meglepő trend, ami miatt úgy éreztem, hogy nem ártana a tapasztalatokat megosztani a marketing szakmával, és a szélesebb közönséggel. Milyen

Elolvasom »
marketing ötlet
Marketing

Miben segít a marketing tanácsadó, és hogy találj egyet?

Marketing tanácsadót találni nagy és fontos lépés egy KKV vagy akár egy egyéni vállalkozó életében. De mi az pontosan, amiben a marketing tanácsadó segít és hogyan érdemes felkeresni egy specialistát?  Számos tényező játszik szerepet a folyamat során, mégiscsak egy bizalmi

Elolvasom »

Hiányzik valami a marketingedből?

Ha úgy érzed mehetne jobban is a marketinged, írj üzenetet, és megnézzük miben tudok segíteni.

Scroll to Top

GRAY

Kérlek, add meg az adataid és hamarosan felveszem veled a kapcsolatot.