Gray Tamás

Gray Tamás

Tamás marketing-tanácsadó, problémamegoldó. Kreatív ötletekkel és érthető nyelven segít vállalkozásoknak.

Ebben a cikkben:

Miben segít a marketing tanácsadó, és hogy találj egyet?

Ebben a cikkben:

Marketing tanácsadót találni nagy és fontos lépés egy KKV vagy akár egy egyéni vállalkozó életében. De mi az pontosan, amiben a marketing tanácsadó segít és hogyan érdemes felkeresni egy specialistát?  Számos tényező játszik szerepet a folyamat során, mégiscsak egy bizalmi pozícióról van szó.

Tudom, hogy külső szemmel a marketing egy nagyon komplex világnak tűnik. Valóban az, hiszen a technikával együtt, gyorsan fejlődik, folyamatosan változik. (Jelenleg több mint 8000 eszköz áll rendelkezésre) Ez sok vállalkozó dolgát megnehezíti, hiszen, hogy válassz ki valakit egy olyan feladatra, amit nem igazán értesz te se pontosan?

A marketing tanácsadók sokféle formában vannak jelen a magyar piacon, de biztos lehetsz benne, hogy akad olyasvalaki, akire rábízhatod a céged marketing aktivitását.

Fontos leszögezni, hogy a marketing nem varázs-pirula. Ha a cégedben egyéb problémák is vannak például pénzügyileg, vagy munkaerő szempontjából, akkor azt a marketing tanácsadó sem fogja tudni gyorsan megoldani. A marketinggel lehet rövid távon is eredményeket elérni, de inkább egy hosszú távú, komoly építkezést jelent, mérhető üzleti sikerekkel.

Egy jó marketing tanácsadó meg tudja mondani, hogy nagyjából mennyi idő alatt hozható látható eredmény az általad megadott üzleti célra.

Milyen esetekben fordulj marketing tanácsadóhoz segítségért?

1. Ha még nincs marketing stratégiád.


Értelemszerűen mindenképp érdemes egy tanácsadóhoz fordulni, ha ezt korábban nem tetted meg. Egy céges weboldal már fél siker, de az még nem nevezhető stratégiának. A jó marketing tanácsadó megmondja mit, mikorra, milyen eredménnyel, milyen csatornán érdemes kommunikálni. Egy tervet ad, amit követve elérhetsz a vágyott üzleti célodig.

2. Ha van marketing aktivitásod, de nem jön az eredmény


Tegyük fel aktív vagy a közösségi médiában, és csinos honlapod is van. De valami mégis hiányzik a képletből, mert nem történik meg az áttörés. A marketing tanácsadó ilyen esetben megvizsgálja a már meglévő aktivitásaidat és javaslatot tesz a probléma kijavítására. Sok esetben a megfelelő értékesítési tölcsér hiánya, vagy valamilyen konverziós probléma okozza az eredmények elmaradását.

3. Ha nincs időd vagy nem szeretnél a marketinggel foglalkozni.


Vezetőként és vállalkozóként gyakori az egész napos pörgés, az ember ilyenkor csak az üzletileg legfontosabb dolgokra koncentrál. Ugyanakkor tudod, hogy a marketinggel növekedést érhetsz el, így ebben az esetben mindenképp érdemes tanácsadóhoz fordulni, és kiszervezni a marketinged egy részét, vagy akár teljes egészét. Ugyanezt érdemes tenni, ha esetleg teljesen idegen terület számodra a marketing, így arra tudsz fókuszálni, amit valóban szeretsz csinálni.

4. Ha úgy érzed a versenytársaid előtted járnak


Egy jó marketing tanácsadó megvizsgálja a piacodat és a versenytársaid marketingjét. A stratégiát pedig ezután alakítja ki számodra. Ugyanakkor itt érdemes az üzlet többi aspektusát is együtt kezelni a marketinggel, hogy kiderüljön mi lehet az oka a versenytársaid előnyének. A jó marketing tanácsadó külső szemmel, elfogultság nélkül néz a vállakozásodra, és segít azonosítani a fejlődési pontokat.

5. Ha hiányzik egy kis kreatív plusz


Egy találó szlogen, egy helyesen megválasztott promóció, egy vidám brand videó. Ezek csak példák találomra, amivel lehet apró, de kreatív változtatásokat tenni, hogy egyedibb és emlékezetesebb legyen a marketinged és a céged. A marketing tanácsadó kreatív ötleteket is hoz, amivel elindíthatod a kampányaidat vagy kiegészítheted a már meglévő aktivitásaidat.

Miért jó tanácsadóval dolgozni?

Most már tudod milyen esetekben és miért éri meg tanácsadóval dolgozni. Ezek után már csak az van hátra, hogy keress egy specialistát, akivel biztosan hatékony lesz a közös munka. (Tudom, ezt könnyebb leírni mint megvalósítani.) Nézzünk meg pár támpontot, ami segíthet a megfelelő marketing tanácsadó megtalálásában.

1. Mire szakosodott a tanácsadó?


Az ipari szagelszívó berendezések marketingje valószínűleg nagyban eltér egy helyi étterem, vagy épp ügyvédi iroda marketingjétől. Noha nem minden szegmensre van szakosodva marketing tanácsadó, sokat segít, ha volt már dolga hasonló céggel. De ennél is jobb, ha őszinte nyitottságot tapasztalsz a tanácsadó részéről, mikor a céged működéséről beszélsz. A jó tanácsadó megérti a céged igényeit, és feltérképezi az üzleti környezeted a konzultáció előtt.

2. Mennyire tetszik a tanácsadó saját marketingje?


Megfogott a weboldala? Jó cikkeket ír? Szép grafikákat használ? Ezek mind annak a jelei, hogy tudja miről beszél. Senki nem szeretne olyan marketing tanácsadóval dolgozni, aki még önmagát sem tudja eladni.

3. Mennyire konkrét a tanácsadás?


Egy tanácsadó munkája akkor hasznos, ha az ügyfélben változás indul el, ha többet tud a tanácsadás után mint előtte. Ha a tanácsadás során választ kapsz kérdéseidre és tisztábbban látsz mint korábban, akkor mindenképp megérte. Ezt követően érdemes rátérni a további közös munkára, például a kivitelezésre.

Remélem a fentiek segítenek tisztábban látni a tanácsadás értékeit, és azt is, hogy milyen helyzetben ajánlott a tanácsadóhoz fordulni.

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email

További bejegyzések:

Marketing

Müzli és piackutatás – hogyan gyűjts visszajelzéseket?

A marketing elengedhetetlen része a piackutatás, és mint mindennek, ennek is meg van a maga rendszere. A piackutatás egyik formája a vásárlói visszajelzések gyűjtése. Ebben a cikkben egy ezzel kapcsolatos, tanulságos történetet olvashattok. A megfelelő időben, a megfelelő helyen? Még

Elolvasom »
Marketing

Hogyan keress marketingest Facebook csoportban?

Ez a poszt azoknak segíthet, akik marketingest keresnek, és a lehető leggyorsabb utat választják, azaz írnak egy erre szolgáló Facebook csoportba. Valami ilyesmit: “Sziasztok! Online marketingest tud valaki ajánlani?” Erre aztán jön úgy 50-100 darab ajánlat, pont mint a Google

Elolvasom »
Marketing

3000 honlapot néztünk át, ezt tanultam belőle

A honlapok átnézését üzleti céllal végeztük Synergy360 céggel közösen. Alapvetően nem a kutatási szándék vezérelt minket, azonban volt pár nagyon meglepő trend, ami miatt úgy éreztem, hogy nem ártana a tapasztalatokat megosztani a marketing szakmával, és a szélesebb közönséggel. Milyen

Elolvasom »
Marketing

Mennyi a marketing tanácsadói óradíj és mit kapsz ezért?

Sokakban felmerül, hogy jól jönne a külső segítség, de vajon mennyit kell a tanácsokért fizetni? A marketing tanácsadói óradíj függ a tanácsadás jellegétől és a közös munka hosszától is. Ebben a cikkben röviden megnézzük mit várhatsz egy tanácsadástól és mennyiért. 

Elolvasom »

Hiányzik valami a marketingedből?

Ha úgy érzed mehetne jobban is a marketinged, írj üzenetet, és megnézzük miben tudok segíteni.

Scroll to Top

GRAY

Kérlek, add meg az adataid és hamarosan felveszem veled a kapcsolatot.