Gray Tamás

Gray Tamás

Tamás marketing-tanácsadó, problémamegoldó. Kreatív ötletekkel és érthető nyelven segít vállalkozásoknak.

Ebben a cikkben:

Hogyan keress marketingest Facebook csoportban?

Ebben a cikkben:

Ez a poszt azoknak segíthet, akik marketingest keresnek, és a lehető leggyorsabb utat választják, azaz írnak egy erre szolgáló Facebook csoportba. Valami ilyesmit:

“Sziasztok! Online marketingest tud valaki ajánlani?”

Erre aztán jön úgy 50-100 darab ajánlat, pont mint a Google keresőben. Írni fog a kezdő marketinges, a szövegíró, a grafikus, kisebb ügynökségek, nagyobb ügynökségek, mindenki. 

Elkezdesz köztük szemezgetni, de tűt fogsz keresni a szénakazalban. Ebben a posztban megnézzük, hogy lehet a legrövidebben a számodra legjobb marketingest megtalálni.

“Egymást keressük?”

A célod, hogy olyan marketingest találj, aki megfelel a projekted igényeinek. Mivel a csoportokban mind nem ismerjük egymást, nem tudjuk ki vagy. Lehetsz egyéni vállalkozó, egy KKV marketing vezetője, egy cégvezető, egy asszisztens, bárki.

Például, egy most induló egyéni vállalkozás számára 1-2 szabadúszó marketinges megbízása már bőven elegendő. De egy 15 éve működő 100 milliós vállalkozás új termékének bevezetéséhez valószínűleg ügynökségre lesz szükség.

Ezért fontos tisztázni, hogy milyen minőségben és milyen feladatra keresel marketingest.

Kulcs: a feladat leírása

Mivel nem mindenki születik marketingesnek, nem tudhatod hány eszközre, milyen módszerekre lesz szükséged. Szerintem ezt nagy vonalakban elegendő beírni a csoportokba. De minél pontosabban adod meg a feladatot, annál pontosabb ajánlatot fogsz kapni a marketingesektől.

Sokan félnek konkrétumokat írni, nehogy valaki lenyúlja az ötletet. Azonban ezt egyszerűen meg lehet kerülni, hiszen a marketing feladat leírása nem árulja el a titkaid.

Példa: tegyük fel egy új hajápoló szert találtál fel, kifejezetten világosabb árnyalatú, vékonyszálú hajra, de nem szeretnéd, hogy a konkurencia ezt megtudja. Ezt a szert online szeretnéd árulni, amihez marketingest keresel. Mit írj a csoportba?

“Sziasztok! Egyéni vállalkozóként, online marketingest keresek weboldal és webshop felépítésére, nőknek szóló szépségipari termékek bevezetéséhez.”

Noha még ez sem elég precíz leírás, de már sokkal tisztább a marketingesek számára, hogy itt milyen feladatok várhatók, és mégsem kellett leírnod az összes titkodat. A jelentkezők számára aztán megoszthatod, hogy összesen 5 termékről lenne szó, így nem tart sokáig a webshop megépítése, és jobb árat tudnak adni. Végezetül csak a kiválasztott marketinges számára célszerű felfedni a konkrét terméket.

 A leggyakoribb marketing feladatok a KKV marketing jellegű csoportokban:

  • Weboldal készítés
  • Hirdetéskezelés (Facebook, Instagram, Google Ads)
  • Szövegírás
  • Webshop indítása
  • Email listák kezelése
  • Grafikai feladatok
  • Reklámajándék

A listát lehetne folytatni, de általában a fentiek a legtöbb egyéni vállalkozó igényeit lefedik. Ha nem vagy biztos milyen eszközt használj, akkor indulj ki az üzleti célodból. Például: új termék bevezetése, forgalom növekedés, új célcsoport elérése, stb.

Most nézzünk egy könnyen megjegyezhető módszert!

“Gondolj a TISZÁRA”

Nem a folyóra, vagy a népszerű cipő márkára gondolok, hanem egy rövidítésre, ami segít a feladatok megírásakor.

Tér, Idő, Számok, Adatok. Tehát TISZA.

  • Tér: Ha van szerepe a vállalkozás földrajzi helyének, vagy a marketing célcsoportja egy bizonyos helyhez kötött, azt mindenképp jelezd. 
  • Idő: Bármilyen dátum, határidő, vagy időszak aminek szerepe van a feladatban. Például 3 hónapos marketing kampány. 
  • Számok: Minden olyan szám, ami nyilvános és fontos a projekted és a marketing szempontjából. Például 1000 fős marketing lista lenne a cél, vagy 20 termék lesz a webshophoz. 
  • Adatok: Minden egyéb adat, például egy email cím, ahová az ajánlatokat várod. Vagy a cég típusa, esetleg egyéb releváns információk rólad. Ide tartoznak a közösségi csatornák is (ha van).

Nem kell mindegyik pontot beírni a feladatba, ha nem tudod őket előre. De minél tiszásabb a leírás, annál pontosabb ajánlatokat kapsz majd a marketingesektől. 

Nézzünk egy tipikus tiszás példát:

“Budapesti étterem számára keresünk online marketingest, aki június elejétől augusztus végéig vállalja a Facebook és Instagram hirdetések kezelését (ezek az oldalak már megvannak). Fotókat és grafikát tudunk biztosítani, de nyitottak vagyunk új ötletekre. Az ajánlatokat az etterem@pelda.hu címre várom.”

Remélem a fentiek segítenek jobb feladat-leírást készíteni, és hamarabb megtalálod, akit keresel. Ha további segítségre lenne szükséged a marketing kapcsán, akkor fordulj hozzám bizalommal.

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email

További bejegyzések:

Marketing

Müzli és piackutatás – hogyan gyűjts visszajelzéseket?

A marketing elengedhetetlen része a piackutatás, és mint mindennek, ennek is meg van a maga rendszere. A piackutatás egyik formája a vásárlói visszajelzések gyűjtése. Ebben a cikkben egy ezzel kapcsolatos, tanulságos történetet olvashattok. A megfelelő időben, a megfelelő helyen? Még

Elolvasom »
Marketing

3000 honlapot néztünk át, ezt tanultam belőle

A honlapok átnézését üzleti céllal végeztük Synergy360 céggel közösen. Alapvetően nem a kutatási szándék vezérelt minket, azonban volt pár nagyon meglepő trend, ami miatt úgy éreztem, hogy nem ártana a tapasztalatokat megosztani a marketing szakmával, és a szélesebb közönséggel. Milyen

Elolvasom »
Marketing

Mennyi a marketing tanácsadói óradíj és mit kapsz ezért?

Sokakban felmerül, hogy jól jönne a külső segítség, de vajon mennyit kell a tanácsokért fizetni? A marketing tanácsadói óradíj függ a tanácsadás jellegétől és a közös munka hosszától is. Ebben a cikkben röviden megnézzük mit várhatsz egy tanácsadástól és mennyiért. 

Elolvasom »
marketing ötlet
Marketing

Miben segít a marketing tanácsadó, és hogy találj egyet?

Marketing tanácsadót találni nagy és fontos lépés egy KKV vagy akár egy egyéni vállalkozó életében. De mi az pontosan, amiben a marketing tanácsadó segít és hogyan érdemes felkeresni egy specialistát?  Számos tényező játszik szerepet a folyamat során, mégiscsak egy bizalmi

Elolvasom »

Hiányzik valami a marketingedből?

Ha úgy érzed mehetne jobban is a marketinged, írj üzenetet, és megnézzük miben tudok segíteni.

Scroll to Top

GRAY

Kérlek, add meg az adataid és hamarosan felveszem veled a kapcsolatot.